Australie deel 2: Eastcoast

placeholder://placeholder://

Dag 8

Vanochtend werden we wakker met regen. We hebben eerst rustig aan gedaan in de ochtend en zijn daarna naar Airlie Beach stad gegaan. We hebben daar gekeken voor een tour voor morgen naar de Whitsundays en hebben lekker geluncht bij een sushi tent. Ook hebben we nog wat winkeltjes bekeken en zijn we lekker naar het strand gelopen. Echt prachtig airlie beach en heel erg leuk om te zien. Toch altijd raar om een kerstboom te zien terwijl het heel erg warm is…

Daarna zijn we teruggegaan naar de camper en hebben we een schema gemaakt voor de komende weken in de camper. ‘S avonds zijn we met de bus weer naar het stadje gegaan om daar te eten. We hebben heerlijk gegeten bij The Deck, echt een aanrader als je naar Airlie beach gaat. Daarna zijn we nog even gezellig door het stadje gaan lopen want het is echt heel bruisend overdag maar nog veel meer in de avond!

Morgen gaan we Ocean Rafting doen naar de Whitsundays. Wordt een geweldige dag!

Dag 9

Vanochtend werden we wakker en hoorden we keiharde regen en enorme windstoten door de camper heen. We gingen ons klaarmaken voor de tour en werden opgehaald door een busje. We stapten in en de tourguide vertelde dat het heel heftig zal worden op het water vandaag met golven van meters hoog en hoger dan de boot. Hij zei dat de tour wel doorging maar dat heel veel mensen al gecanceld hadden en dat het echt heel heftig zal worden. Ook alleen maar regen op het strand en heel slecht snorkelweer door de hoge golven. Wij wilden het nog even aankijken en hebben nog even bij de receptie gepraat maar hebben toen toch besloten om de tour niet te doen. We waren enorm teleurgesteld maar veiligheid voorop. We zijn toen teruggegaan naar de camper onze camper ready for takeoff gemaakt! We hebben toen nog even een koffietje gedronken met wat lekkers en zijn toen op weggegaan richting Rockhampton, zo’n 500 km verderop.

Onze eerste stop was in het winkelcentrum om de hoognodige spulletjes te halen en daarna zijn we doorgereden naar Mackay. Een leuk stadje en daar hebben we even lekker rondgereden. Daarna zijn we doorgereden naar de Capricorn Caves. Wat een uitzichten hebben we weer gezien onderweg en wat een koeien. Alles is zo enorm uitgestrekt. We kwamen uiteindelijk aan bij de camping maar er was helemaal niemand behalve 1 andere camper. We zagen meteen een wilde kangaroo lopen, heel gaaf om van zo dichtbij te zien. Het was in de middle of nowhere en best wel erg eng dus hebben we besloten om door te rijden naar Rockhampton. Op de terugweg zagen we echt een prachtige lucht met een zwerm van duizenden vogels boven ons vliegen, magisch! Ook was het weer stukken beter hier. We wilden in Rockhampton een andere campingplaats op maar helaas waren we te laat en was de receptie al dicht. We hebben toen maar gekozen om voor een nachtje in een motel te slapen. Morgen gaan we weer verder rijden met de camper…

Dag 10

Vanochtend werden we wakker en zijn we heel vroeg naar de Capricorn Caves teruggereden. We hebben daar de Cathedral Tour geboekt om 9 uur. We gingen met een tourguide bij de caves naar binnen en wat bijzonder zeg!

Hij vertelde dat er heel veel bosbranden zijn geweest de afgelopen tijd en dat de regen van de week de branden heeft gestopt anders had het er vandaag heel anders uitgezien. De tour begon buiten met een enorme natuur om

ons heen met uitzicht op de caves! Wat zo onderscheidend is aan deze cave is dat deze cave boven de grond is voor een heel groot deel.

Daarna zijn we het donker binnengegaan en mochten we onze fantasie gebruiken om dieren in de stenen te zien. Heel leuk en iedereen zag weer wat anders. We hebben zo een hele tocht gemaakt door de caves en steeds zag het er weer anders uit. Vroeger stond de cave tot je heupen helemaal in het water en de jongens die deze caves ontdekt hebben, zijn ook zo erdoorheen gegaan zonder een lichtje.

Na een tijdje kwamen we aan bij de kathedraal. We mochten allemaal gaan zitten en de tourguide zetten eerst lampjes aan en daarna gingen alle lichten uit! Hij zette Hallelujah op en de akoestiek was zo prachtig, kippenvel!

Daarna mochten we zelf op ontdekking gaan door een hele smalle gang terwijl we ons inbeelden hoe de jongens die de cave hebben ontdekt dat deden zonder lichten. Wij hadden ook geen licht door de bosbranden dus dat was heel gaaf om mee te maken, dat je echt in het donker door een grot loopt. Allemaal kleine paadjes, bukken, schuin lopen etc. Na een lange rit in het donker kwamen we weer buiten over een brug. Wat bijzonder om dit gezien te hebben.

Daarna zijn we doorgereden naar de Capricorn Coast. We zijn toen eerst gereden naar Yeppoon en hebben vanaf daar de kustweg genomen naar Emu Park. Een hele gave weg met prachtige uitzichten over de woeste zee.

Vanaf daar hebben we dik 300 km gereden naar Agnes Water. We zagen nog wilde kangaroos onderweg, dat blijft zo bijzonder! We staan hier op de camping aan de zee. Allemaal surfers in het water en je kan zien dat de holidays hier begonnen zijn. Dit plekje is zeker de moeite waard om naar toe te

gaan en ik zal dit zeker niet overslaan! Morgen gaan we ook naar Town of 1770 wat 6 km hiervan af ligt en waar je van alles kan bekijken.

Ondanks de regen de hele dag was er vanavond een adembenemende zonsondergang bij onze camper. ‘S avonds hebben we lekker gekookt en gerelaxt! Op naar morgen…

Dag 11

Vanochtend was het weer gelukkig weer wat beter en kwam de zon weer tevoorschijn. We hebben lekker ontbeten bij het strand waar alle surfers om 8 uur al in het water lagen. Daarna zijn we vanuit Agnes Water gereden naar Town of 1770 en onderweg kwamen we langs een zondaagse rotary markt waar we natuurlijk wat lekkere lokale productjes gekocht hebben.

Daarna zijn we doorgereden naar 1770 en daar was een prachtig uitkijkpunt op de woeste zee. Wat een golven en je kon enorm ver kijken. Ook kon je daar goed wandelen en een stuk wandelen naar een nog mooier uitkijkpunt tussen de bomen.

We zijn vervolgens nog even gaan kijken bij Town of 1770 en toen doorgereden naar Bundaberg. Zulke prachtige rijen bomen onderweg, niet normaal. In Bundaberg zagen we al heel snel een leuk koffietentje waar we even wat zijn gaan drinken en eten. Pacific roasters coffee zeker niet overslaan! Toen zijn we onze weg gaan vervolgen naar het toeristen informatiecentrum van Bundaberg en hebben daar voor vanavond een schildpadden toer geboekt. We gaan vanavond laat in het donker op zoek naar schildpadden die eieren leggen in Mon repos, een strand dichtbij Bundaberg. Eerst zijn we een camping gaan zoeken voor vanavond, de Bargara Beach is Caravan Park, een echte aanrader.

Mooi park met hele goede faciliteiten en aan het strand, ook is het maar op 10 minuten afstand met de auto van de schildpadden.

In de namiddag hebben we even lekker in het zonnetje gezeten en zijn daarna naar het strand gegaan.

Aan het eind van de middag zijn we vroeg gaan eten en ons gaan klaarmaken voor de schildpadden vanavond.

We zijn toen het avond werd naar de turtles gegaan. We gingen met een shuttlebusje vanaf de parkeerplaats naar het turtle centrum en daar moesten we eerst een tijd wachten. Daarna gingen we naar binnen waar een klein museum was over schildpadden met heel veel informatie erover. Ook waren er heel veel souvenirtjes, altijd leuk om te zien! Toen was het echt tijd om op pad te gaan. We liepen door het donker naar het strand en wat een sterrenhemel en gave zee. Zo enorm mooi die geluiden en om daar in het donker te lopen. We liepen nog een stukje en toen vonden ze al een schildpad. We moesten even wachten en mochten toen naar de schildpad toe. Zij was bezig met een diepe kuil graven en wat is dat bijzonder om te zien. Toen begon het echte werk, eitje naar eitje popte uit de schildpad. Zo mooi en wat een slim beest! Uiteindelijk had ze 111 eieren gelegd en we kregen enorm veel uitleg over hoe schildpadden leven en hoe ze alles doen! Er kwamen allemaal rangers die alles bijhouden over de schildpadden en die gingen alles opmeten en tellen. Ze besloten om de kuil uit te gaan graven omdat de kuil te dicht bij het water ligt. Ze willen het daarom gaan verplaatsen naar een veiligere plek. Zo enorm gaaf om dit meegemaakt te hebben en als kers op de taart hebben we haar ook nog terug de zee in zien lopen. Eerst heel snel en daarna steeds langzamer en zwom ze zo weg! Prachtige avond en ‘s avonds laat zijn we weer teruggegaan met de camper naar de camperplek!

Dag 12

Vanochtend keek ik uit het raam vanuit het bed en ik zag een stralende strakke blauwe lucht. Heerlijk! We zijn eerst smoothies en pancakes gaan maken als ontbijt in de campkitchen en zijn even lekker rustig opgestart.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Hervey Bay. Onze eerste stop was in River Heads waar de ferry vandaan gaat naar Fraser Island. Daar hebben we even rondgekeken en prachtige uitzichten bekeken.

Toen was het tijd om echt naar Hervey Bay te gaan. We zijn eerst naar een camping op zoek gegaan en kwamen uit bij een prachtige camping aan het strand, scarness beachfront caravan park. Echt gaaf om 1 meter van het strand te slapen. Daarna zijn we naar de grote shoppingmall gegaan om waterschoentjes te kopen en om even lekker rond te kijken. Als afsluiter van het winkelcentrum hebben we een lekkere frozen yoghurt zelf samen gesteld. Zeker een aanrader om te doen in Hervey Bay en om even te gaan shoppen bij de Kmart, niet normaal hoeveel leuke en handige dingen ze daar hebben. Aan het einde van de dag hebben we de zon zien ondergaan en zijn we gaan koken in de campkitchen!

Morgen gaan we naar Fraser island met de Fraser explorer 2 days tour! Super veel zin in!

Dag 13

Vanochtend werden we wakker met de camper aan het strand wat een feestje is dat! We zijn toen ons klaar gaan maken en zijn daarna opgehaald door een busje die ons naar de ferry brengt. De ferry tocht was super mooi met hele gave uitzichten en steeds kon je beter fraser island zien. Echt heel mooi strand met daarachter regenwoud.

Daarna liepen we naar de 4×4 bus voor de komende 2 dagen. Echt een leuke bus. We begonnen te rijden en meteen al volledig over het zand want dit eiland bestaat voor 99% uit zand! Onderweg kijk je je ogen uit naar het landschap en voordat ik het wist waren we al aangekomen bij Lake Mc Kenzie! Het was een klein stukje lopen daarheen en opeens zag ik prachtig water waar je zo in wilt rennen. Het water is enorm doorzichtig en het zand is zo wit en zacht!

Daarna zijn we weer doorgereden naar Central Station. Een wandeltoer van 2,5 km tocht recht door het regenwoud. Eerst heeft de guide ons nog even bang gemaakt voor alle giftige spinnen en slangen en toen moest de pret nog beginnen! Echt super mooi dit regenwoud maar ook wel een beetje eng omdat je weet dat er van alles zit. We zijn onderweg een soort hele grote hagedis/leguaan tegengekomen, echt een mooi beest. Een beetje aan het einde van de walk kwamen we uit bij een 1000 jaar oude boom, wow was die boom enorm hoog. Na dik een half uur lopen door de jungle kwamen we weer uit bij een plek waar de tourguide de bus heen had gebracht.

We zijn toen weer ingestapt en op weg gegaan naar het resort waar we vannacht gaan slapen. Onderweg zag je het regenwoud zo over gaan in bossen, wat gek om te zien. Het is zo leuk om in een 4×4 te zitten, net of je in de achtbaan zit! Het landschap verandert steeds en na een kort en hobbelig tochtje waren we bij het hotel. We hebben daar heerlijk geluncht en zijn daarna over de 75 mile beach naar Lake Wabby gereden. Wat is dat vet om km’s over het zand te rijden en vrijwel meteen kwamen we de eerste dingo tegen het was een puppy! De zee is heel ruig hier met heel veel haaien dus zwemmen gaat hem niet worden in de zee.

Toen we aankwamen bij de plek waar de bus stopte voor Lake Wabby begon de tocht. We gingen 2,5 km heen en 2,5 km terug lopen door het zand naar Lake Wabby. Het was echt super mooi onderweg en prachtige uitzichten maar best zwaar op het midden van de dag in de volle zon. Toen we ongeveer 2 km hadden gelopen, zagen we hele uitgestrekte zandvlaktes met uitzicht op de zee en wat was dat mooi. Nog een klein stukje verder was Lake Wabby. Heel mooi water en midden tussen de zandvlaktes in! Gaaf! Om ons te beschermen tegen de zon hebben we maar van onze handdoeken hoofdbeschermseltjes gemaakt, haha! Toen zijn we weer teruggelopen en met de bus weer teruggegaan naar het Eurong Beach resort. We hebben nog even lekker gezwommen in het zwembad en zijn ons klaar gaan maken voor de avond! Eigenlijk zouden we met 4 mensen op de kamer zitten maar we hadden mazzel en lekker met zijn 2-en! Het eten was super lekker in de avond en daarna zijn we naar bed gegaan.

Dag 14

Wow vandaag ben ik al 5 weken van huis weg! Wat gaat het toch snel, niet normaal!

Vanochtend werden we wakker en zijn we vroeg gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we weer op tour gegaan! We begonnen onze weg weer over 75 mile beach en kwamen onderweg langs de Pinnacles. John de tourguide vertelde dat er op Fraser Island wel 64 kleuren zand zijn te vinden en bij de Pinnacles zie je er enorm veel! Heel erg gaaf om te zien en prachtig die kleuren.

Daarna zijn we doorgereden naar Indian Head, een heel stuk crossen over het strand daarnaartoe! Een kleine 500 meter omhoog klimmen en toen kwamen we aan bij een prachtige plek! Niet normaal hoe gaaf en wat een mooie golven! We zijn op zoek gegaan naar beesten in het water en hebben wat roggen gezien! Het is niet te beschrijven hoe gaaf dit uitzicht was.

Daarna zijn we nog verder gereden naar het noorden door het dorre zand omdat het hoogtij was. Na een klein stukje lopen over een hele mooie trap kwamen we bij de Champagne pools. Al het water van de zee slaat op de rotsen en dan komt het zo de pools in. Zo super gaaf en het water is zo lekker! Weer waren de uitzichten zo enorm mooi en wat was dat even lekker afkoelen in de zee!

Daarna zijn we weer richting het zuiden gereden naar het Maheno Shipwreck, een oud japans schip wat gezonken is. Heel gaaf hoe steeds de golven erop slaan en het zand is zo zacht op de beach!

Onze laatste zwemstop was Eli Creek. Dit meertje is helemaal vol met zuiver water wat je zelfs kan drinken en het ligt eigenlijk naast de zee. Je kon eerst een stukje omhoog lopen en daarna jezelf helemaal vanaf boven mee laten voeren met de stroming naar beneden. Het water was echt koud maar zo lekker verkoelend en zo schoon. Echt even heerlijk relaxen en kletsen met de andere mensen van de tour!

Daarna zijn we terug gaan rijden naar het resort waar we nog even konden relaxen voordat we terugreden naar de ferry boot! Ik mocht voorin zitten naast John en dat is echt net een achtbaan. Alle hobbels in het dorre zand, zo enorm leuk! Ook lekker muziek met de hele bus geluisterd en ik was de dj en zo gaaf om door het zand te crossen! Genieten! Daarna hebben we de ferry terug genomen met een heerlijke zon en daarna terug naar de camping. ‘S avonds zijn we gaan eten bij Diamond Thai tegenover onze camping, echt lekker!

Wat een geweldige 2 dagen waren dit op Fraser island, niet te beschrijven hoe geweldig! Zeker doen deze tour als je door de eastcoast reist!

15 reacties Voeg uw reactie toe

1. lucienne schreef:

…jullie hebben het heeeeeeeeeeeeel saai met z’n 2en 🙂
    leuk om te lezen meiden! xx

Zeker heeeeeeeel saaii! 😘

2. Opa Co en oma Truus de jong schreef:

Jullie kunnen wel reisleidsters worden. Zo intens mooi ,geniet maar lekker liefs van ons ,uit Zwanenburg

1. metpuckopreis schreef:

Zeker! Ik ben alles aan het uitstippelen elke dag haha! 😘😘😘

3. Quirien van Hooff schreef:

Fantastisch Puck, geniet ervan dit komt nooit meer terug dat je dit doet met je moeder.
    Geniet van de reis en van elkaar 💞💋💋

Dankjewel😘

4. Wilma schreef:

Wat heerlijk om jullie zo te zien genieten. 😍😘

😘

5. marithvanveen schreef:

Prachtige foto’s!

6. Mies schreef:

Hello Dear Puck and Paulien,
    Jullie halen echt alles uit de reis wat erin zit. Fantastisch! Met weemoed denk ik terug aan vorig jaar om deze tijd , toen waren wij daar ook.het is zo’n vette reis!! soms kom je op plekken waar je wel wat langer zou willen blijven, tenminste dat hadden George en ik, maar dan moet je weer door, op naar t volgende avontuur. Deze herinneringen neemt niemand jullie meer af, enjoy!! liefs van ons, en we blijven volgen…

1. metpuckopreis schreef:

Wat super dat wij dezelfde reis maken! Echt gaaf dat we dan dezelfde ervaringen delen! Wij zouden op fraser island ook wel ren week willen zitten, zelfs alleen al bij Lake McKenzie haha! Nu zijn we op weg naar Rainbow Beach en dan gaan we daarna door naar Noosa!
      Liefs😘

7. Dévies schreef:

Wat een super reis jullie genieten wel, maar wij genieten mee Puck als reis leister dat doe ze goed, veel lief Oma 💋❤️💋❤️

8. Marian schreef:

Wat een reis maken jullie echt fantastisch , en Puck als reisleider komt het allemaal goed veel liefs Opa en Oma 💋❤️💋❤️

9. Nel schreef:

Wat een geweldige reis, het is een groot avontuur. Goed Puck dat je alles opschrijft het wordt een mooi dokument. Veel liefs Nel en Dick

1. metpuckopreis schreef:

Jaaa het is heel leuk voor iedereen die zo mee kan lezen maar ook voor ons om alles terug te lezen! Zo veel dingen die we doen! 😘