Australie deel 3: Eastcoast

Dag 15

Vanochtend waren we al om 5 uur wakker en zijn we lekker vroeg gaan rijden. Onderweg was het uitzicht echt prachtig en hele rijen met bomen, vooral heel veel kerstmisbomen!

We zijn eerst op weg gegaan naar Rainbow beach. Wat een leuk stadje en prachtige beach, de mensen zijn zo relaxt en echt leuke winkeltjes. Ook hangt er een echt surfers sfeertje. We zijn daar even het strand opgelopen en hebben koffie gedronken bij een leuk tentje. Ik zou er zo een nachtje kunnen slapen maar het is ook echt een top tussenstop op de weg.

Daarna zijn we doorgereden naar onze eindbestemming voor de dag Noosa. We zijn eerst een campingplek gaan zoeken aan de rivier en daarna zijn we Noosa gaan verkennen. We staan op het Noosa River Holiday Park. Noosa wordt ook wel het St Tropez van Australie genoemd en er zijn enorm veel leuke winkels. Hastings street is echt de place to be om te shoppen en ook zit er een heel groot strand! We zijn gaan lunchen bij een heerlijke gezonde hamburger tent, zeker daar heen gaan! Aan het einde van de dag hebben we een ijsje gehaald bij een ijswinkel die hun ijs ter plekke maakt voor je neus met stikstof. Echt heel leuk en een spectakel om te zien. Het ijs is ook super lekker! Verder zijn we nog naar de rivieren gereden hier en naar de everglades en hebben we echt even rond kunnen kijken! Noosa heeft ook een top sfeer met enorm veel leuke restaurantjes en mooie huizen. Het is hier heel luxe allemaal en dat zie je zeker aan alle grote huizen van de Australiers aan de rivier, prachtig! ‘S avonds zijn we weer teruggegaan naar de campingsite en hebben we wat bookingen gemaakt voor de rest van de reis met de camper. Morgen gaan we de sunshine coast rijden en naar Brisbane rijden…

Dag 16

Vanochtend zijn we met regen op weggegaan naar de Sunshine coast. We gaan eerst de hele Sunshine coast rijden door middel van een kustweg en daarna de bergen in voor de Glass House Mountains!

We zijn in Noosa begonnen en zijn zo langs alle kustplaatsen gereden. Echt een prachtige weg en zeker deze weg nemen! Onderweg zie je heel veel soorten stranden en ook mooie kustplaatsen. Onze laatste stop was Caloundra en dat is echt een leuke plaats om even te stoppen. Enorm veel leuke winkels en caféetjes! Daarna zijn we naar Golden beach gereden om daar te picknicken bij het water waar we zelfs een pelicaan in het water zagen. En wat een luxe huizen zijn daar niet normaal! Heel erg gaaf om te zien.

Daarna zijn we doorgereden naar de Glass House Mountains naar het uitkijkpunt daar.

Zo enorm groen en mooi en zulke gave bomen onderweg. Je kan echt mijlenver kijken en ziet alle prachtige bergen vanaf daar heel erg goed. Super leuk om te doen en zeker een goede stop op de weg naar Brisbane. Daarna zijn we onze weg gaan vervolgen naar Brisbane naar de camping voor vanavond en morgenavond. Morgen gaan we de hele dag Brisbane verkennen!

Echt een prachtige dag met stranden, bergen en geweldige uitzichten. In het begin regen maar daarna klaarde het helemaal op en in Brisbane is het zelfs echt warm met een prachtige blauwe lucht!

In de avond zijn we gezellig gaan eten bij een sushi restaurant waar ze werken met sushi treintjes! Echt heerlijk en zeker een aanrader. Daarna zijn we naar Brisbane stad gegaan met de Uber en hebben daar rondgelopen en door de kersttour heen. Overal lichtjes en kerstbomen, zo gezellig! Ook hebben ze op gebouwen hele grote buitenshows met kerstverhalen met animaties erbij, wat een spektakel. Zoveel mensen waren er vanavond in de stad, dat is wel weer even wennen. Het was echt top en ik vind Brisbane nu al een hele leuke stad!

Dag 17

Vanochtend zijn we Brisbane gaan verkennen. We zijn met de bus naar Brisbane gegaan wat ideaal is. Als je met de camper naar Brisbane gaat, zet dan vooral je camper op deze camping want het is dichtbij de stad. We hebben rondgekeken in Brisbane bij de winkels en zijn door heel veel straten gelopen. De skyline is echt prachtig hier! Brisbane is omringd door een rivier en dat is echt gaaf!

Daarna zijn we de Victoria brug overgelopen naar de andere kant. Daar hebben we heerlijk geluncht bij Jojo’s, zeker daar gaan eten! Wat een heerlijkheid! In de middag wilden we elektrische steps gaan huren wat je doet met een app op je telefoon Lime. Maar een paar keer was er maar 1 dus we hebben er wel even heel kort op kunnen staan maar ook was heel vaak de batterij laag en dan kon je de step niet gebruiken. Wel erg leuk om te doen en een goede manier om Brisbane mee te verkennen.

Daarna zijn we aan de rivier bij een groot brisbane bord foto’s gaan maken, dat is echt een hele leuke plek! Vanuit daar kan je ook opstappen op boten die je naar allemaal plekken in Brisbane brengen, echt geweldig en lekker fris even op de boot.

We zijn toen uitgestapt bij de de Riverside en hebben daar gezellig wat gedronken. Heel erg druk daar en iedereen zit daar wat te drinken vanaf een uur of vier in de middag! Toen zijn we teruggelopen naar Jojo’s en hebben daar weer avond gegeten! Weer zo enorm lekker en ‘s avonds hebben we een ijsje gehaald bij Mesina, wat een assortiment en lekker!

Terug met de bus naar de camper en hebben we de route voor morgen uitgestippeld. Morgen gaan we de Gold Coast rijden en slapen in Byron bay!

Dag 18

Vanochtend zijn we op weg gegaan naar Main Beach, het eerste punt van de Gold Coast. Dan gaan we vanaf daar zo de hele Gold Coast rijden. Daarvoor heb ik nog gefacetimed met mijn vriendinnen, te leuk!

Onze eerste stop was Main Beach, prachtig! Daarna zijn we doorgereden naar Surfers Paradise! Dat is echt te gek! Overal leuke winkeltjes en leuke restaurants. Het strand is echt heel mooi en de golven zijn meters hoog. Wat een surfers daar! Ze hebben allemaal kerstactiviteiten daar. Je kan met de kerstman op de foto, in een hele grote plastic kerstbal en overal op de foto bij de te gekke versieringen! Echt leuk en heel erg gezellig!

Daarna zijn we doorgereden naar Broadbeach en vervolgens naar Mermaid Beach, Miami, Palm Beach, Currumbin en Coolangatta. In Coolangatta hebben we in een groot winkelcentrum The Strand heerlijk sushi’s gegeten. We zagen toen borden dat we Queensland hadden verlaten en New South Wales inreden, en meteen plopte de tijd een uurtje naar voren! Echt grappig! Wel gek om Queensland te verlaten omdat we ons toch al 2 weken daar in vermaken! Daarna zijn we naar de laatste beach gereden Kingscliff beach, ook weer zo mooi en die skyline die achter de hele Gold Coast zit, adembenemend.

Toen zijn we op weg gegaan naar Byron Bay. Wat is de Gold Coast mooi en helaas hadden wij niet het mooiste weer maar dat kon de pret niet drukken. Echt een enorme leuke weg en je kan je zo een paar dagen vermaken hier!

Toen we in Byron Bay aankwamen zijn we eerst op zoek gegaan naar een leuke camping! We kwamen uit bij Discovery Parks Byron Bay Park, echt top! Super goede faciliteiten en een hele mooie camping! Daarna zijn we gereden naar de stad om even lekker rond te kijken. Wat een leuke sfeer hier en overal live muziek vanavond. We hebben lekker even gelopen bij het strand na het eten en heerlijk gegeten bij een burgerbar!

Dag 19

Vanochtend zijn we op weg gegaan naar Yamba. Een super leuk stadje met heel veel leuke winkeltjes en restaurantjes.

Daarna zijn we doorgereden naar Coffs Harbour. Daar zijn we eerst naar een mooi uitkijkpunt gegaan, Forest Sky Pier. Wat een prachtige weg daarheen en wat een uitzicht! Je kijkt zo over heel Coffs Harbour heen en de hele Coffs Coast! Adembenemend! Daar is ook een heel groot klimpark, echt cool! De foto’s zeggen genoeg…

Daarna langs het banana fun water park naar de stad van Coffs Harbour en een picknick bij Jetty Beach kon niet overgeslagen worden! Rond een uur of 3 zijn we doorgereden naar ons eindbestemming van vandaag Port Macquerie. Vandaag 400 km gereden!

We zijn op de camping Port Macquarie Breakwall Holiday Park gaan staan. Echt een top camping! ‘S avonds zijn we van de zonsondergang gaan genieten en gaan kijken bij de kerstverlichting. Ook hebben we lekker gegeten bij een Fish&Chips restaurantje. Morgen gaan we naar Port Stephens rijden!

Dag 20

Vanochtend zijn we 250 km gaan rijden naar Port Stephens. Onderweg was het weer prachtig en kwamen we over de Mannings River. Wat een ding en wat gaaf! Ook zagen we bomen die echt helemaal vanaf onder verbrand waren door de bosbranden afgelopen weken hier.

Toen we aankwamen in Port Stephens hebben we boodschappen gedaan bij Salamander Bay Shopping Mall en heerlijk geluncht bij een tentje met allemaal soorten salades. Zeker heen gaan daar naar de Food Court! We zijn daarna naar Nelson Bay gereden en toen door naar Shoal Bay, waar we ook op de camping staan. Wat een prachtige zee en wat een uitzicht en wat een top camping weer!

‘S middags zijn we lekker bij het strand gaan liggen! Wat een prachtig strand en heerlijk die zon, even in de relaxstand na ongeveer 1000 km te hebben gereden de afgelopen 3 dagen! Daarna zijn we gaan koken en ben ik nog wat spelletjes gaan spelen in de gamesroom op de camping! Morgen gaan we dan echt naar sydney rijden en daar 3 dagen op de camping staan. Vanuit de camping gaan we dan Sydney stad in en op 23 december leveren we de camper in!

Dag 21

Vandaag zijn 3 weken in Australie wat gaat het snel! Vanochtend zijn we door Port Stephens gereden naar de plek waar we gaan sandboarden. Onderweg hebben we nog koffie gehaald bij een net nieuw tentje in het stadje van Shoal Bay, erg leuk! We kwamen onderweg al prachtige uitzichten tegen en hele mooie zeeën!

We gingen met een 4×4 busje over het zand naar boven. Daar kwamen we aan bij hele grote duinen waar je vanaf kon boarden. Glijden, omhoog lopen en weer glijden! Echt zo leuk en sommige bergen ging je echt hard vanaf! Ik heb ook nog wat gestaan op het bord maar dat is wel een stuk lastiger omdat je niet vast staat! Wat een pret, echt doen dit!

Daarna zijn we lunch gaan halen bij een bakery op weg naar Sydney. We zijn naar de NMRA Lakeside Sydney Holiday Park gegaan en daar staan we de komende dagen met de camper! Onderweg weer prachtige uitzichten op rivieren, meren en de zee!

We staan hier aan een meer wat uitloopt op de zee! Echt prachtig! In totaal hebben we 3791 km gereden om hier te komen en wat een geweldige reis al! Nu gaan we 4 dagen hier op de camping staan in Sydney en daarna leveren we de camper in. Dan gaan we naar een hotel in Sydney! In de middag hebben we ons schema uitgestippeld voor wat we allemaal willen doen in Sydney en ‘s avonds hebben we lekker gekookt!

8 reacties Voeg uw reactie toe

1. Truus de jong schreef:

Zo geweldige reis🍀Dit vergeet je nooit meer, en die prachtige foto’s,door deze schrijfster Puck reizen we met jullie mee ,liefs 👍🌲

Liefs😘

2. Mies Hartgers schreef:

weer een geweldig verslag Puck, en prachtige foto’s allemaal.
    Wat zullen jullie een hoop plezier hebben samen.
    Ik vind het ook zo mooi dat je oog hebt voor de mooie natuur, en alle details vallen je op.
    Om deze reis met je supermoeder te maken is onvergetelijk!
    Heel veel liefs van ons,
    George en Mies

1. metpuckopreis schreef:

Dat is het zeker! Het is heel gezellig samen! Jaaa de natuur is zoo mooi hier! Dikke kus😘

3. Marian schreef:

Gaaf Puck het is wel genieten en weer leuk geschreven nu Sydney lijk met geweldig kusjes oma❤️💋

Ja echt geweldig! 😘😘😘

4. Nel schreef:

Hoi Puck ik heb het weer met veel plezier gelezen wat heb je het leuk met je moeder en wat maken jullie veel mee. Nu op naar Sydney 😎 Veel plezier groetjes Nel