Zakynthos

In deze blog zal ik jullie vertellen over mijn spontane reisje naar Zakynthos samen met Juliette!

Dag 1

We hebben de avond vantevoren om 23 uur een last minute geboekt naar Zakynthos en 6 uur later zijn we al met het vliegtuig vertrokken. Wat is dit leuk zeg en ook een hele leuke manier om goede deals te scoren voor een zonvakantie.

Om 10 uur zijn we aangekomen op Zakynthos en vanuit de lucht konden we de prachtige blauwe zee al zien liggen. We zijn toen eerst naar hotel Amaryllis in Tsilivi gegaan waar we de komende 4 dagen verblijven. Onderweg reden we langs Zakynthos town en Kalamaki en wat ziet het eiland er gaaf uit.

Na het inchecken zijn we het stadje Tsilivi ingelopen en hebben we heerlijk in het zonnetje zitten lunchen. Wat een leuk sfeertje hier en echt lekker warm.

Daarna zijn we naar Nefis travel gegaan waar we 2 dagtourtjes hebben uitgekozen voor de komende dagen. Dit is echt een hele leuke organisatie waar alle opties heel duidelijk worden uitgelegd en daarnaast zijn de groepen niet te groot en weg van de massa. We hebben voor donderdag een boottour geboekt naar het wereldberoemde Shipwreck beach, de blauwe grotten en meer stranden. Op vrijdag gaan we ook een boottour maken maar dan naar de andere kant van het eiland, namelijk naar Maratonisi en de Keri caves. Daar staat het bekend om zijn schildpadden, heel veel zin in!

In de middag zijn we met de bus naar Zakynthos Town gegaan en daar hebben we eerst een heel stuk langs de haven gelopen. Echt te mooi, allemaal kleuren huisjes, kerkjes, bergen, blauwe zee en nog veel meer in een. De terugweg zijn we via de kleine straatjes in het stadje teruggelopen. Onderweg zijn we langs heel veel leuke winkels gelopen en langs prachtige pleintjes. Echt een aanrader om hier een middagje en avond te vertoeven. We hebben nog wat gedronken in een leuk barretje en zijn daarna gaan eten in een heel erg lekker restaurant, Allotino.

De Moussaka werd terplekke voor ons gemaakt en de courgette kroketten waren niet normaal lekker. Echt een aanrader.

‘S avonds zijn we door het stadje en langs de haven gelopen waar alles verlicht was naar een groot plein waar we een taxi terug hebben genomen naar ons hotel! Op naar morgen…

Dag 2

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om om 8 uur te verzamelen voor onze tour vandaag. Toen we werden opgehaald zijn we eerst een stuk gaan rijden met de bus. Dit was al prachtig en wat een olijfbomen onderweg! Op een gegeven moment zijn we bij een uitkijkplek gaan stoppen waar je oude zoutvlaktes kon zien en over dorpen en de zee kon uitkijken, waanzinnig! We zijn daarna door gereden naar een klein dorpje waar we koffie hebben gedronken bij Nikos by the sea! Wat een uitzicht vanaf daar en wat is de zee blauw.

Met een trap zijn we naar beneden gelopen vanaf daar om op de boot te stappen! Wat een heerlijke boottocht en zo mooi alles. Enorm veel grotten en leuke kleine baaitjes. Na een lange tijd varen kwamen we aan bij Shipwreck beach, Navagio beach! Wat een water daar en je kijkt er zo doorheen naar de bodem. Dit is echt een magische plek met het witte zand in contrast met het water en het aangespoelde schip. Daarna zijn we doorgevaren naar de Blue Caves waar we met de boot echt in gingen. We zijn langs allemaal prachtige plekken gevaren en hebben heerlijk gezwommen in het ijskoude water daar. We hebben echt een prachtige tocht gemaakt met de boot en zijn toen teruggevaren naar Nikos om te lunchen.

Echt heerlijke lunch met uitzicht op zee en de baaitjes. Als laatste onderdeel van de tour zijn we gereden naar Xigia beach. Dit is een strand waar collageen en zwavel in het water zit en het wordt ook wel een natuurlijke spa genoemd. Ook daar hebben we heerlijk gezwommen in het prachtige water en toen zijn we met de bus weer terug gereden langs allemaal mooie dorpjes naar ons hotel!

In het hotel hebben we even heerlijk gedoucht en zijn het stadje van Tsilivi in gelopen en we hebben over het mooie strand gewandeld.

Opeengegeven moment kwamen we langs The Halfway House en dit zag er echt super gezellig uit! We hebben hier heerlijk gegeten. Echt een heel leuk restaurant met enorm goed eten, zeker een aanrader. In de avond zijn we weer terug gegaan…

Dag 3

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en werden we opgehaald door de bus van Nefis Travel. Onderweg zagen we echt weer de meest prachtige olijfbomen en de 2 grootste bergen op dit eiland. De bus heeft ons afgezet in Agios Sostis waar een hele mooie brug naar Cameo Island is, echt de moeite waard om daar heen te gaan. Vanuit de haven hebben we de boot genomen met zijn allen! Met deze mooie boot zijn we het zuiden van Zakynthos gaan ontdekken.

We hebben echt te mooie dingen onderweg gezien. De meest mooie blauwe heldere wateren, de Keri Caves en Marathonisi (=het schildpaddeneiland die ook echt de vorm van een schildpad heeft). Als extra hoogtepunt hebben we 2 parende schildpadden gezien in het water wat echt heel zeldzaam is om te vinden. Wat een grote beesten en wat bijzonder!

We hebben echt heerlijk gezwommen bij de eerste stop waar er een enorm wit strand was met enorm blauw water, het lijkt of er lampen schijnen onder water zo mooi! Ook zit er een hele grote rotsenpartij achter! Daar hebben we heerlijk rondgezwommen in het koude water en bij de volgende stop zijn we ook het water weer in gesprongen. Het gave van deze stop was dat je naar een grot kon zwemmen en ook echt in deze grot kon zwemmen, te mooi en onbeschrijflijk gaaf. Daarna zijn we nog langs allemaal prachtige plekken gevaren en hebben 2 mensen van de turtle bescherming hier verteld over de schildpadden. Wat een heerlijke tocht met het zonnetje en varen tegelijkertijd. Echt een aanrader deze eco turtle tour van Nefis Travel! Na de boottocht heeft de bus ons weer teruggebracht aan het eind van de middag naar Tsilivi en wij zijn daar bij een leuke gezellig Taverna gaan lunchen. Ook hebben we nog het strand van Tsilivi verkend en hebben we even heerlijk in het zonnetje gelegen aan het zwembad.

Later in de avond zijn we ons gaan klaarmaken en zijn we naar het Bohali uitzichtpunt gegaan. Eerst hebben we het bekeken in het licht daarna ook nog met de prachtige zonsondergang en in het donker. De beste tijd om naar Bohali te gaan is daarom ook rond 8 uur en in de zomer wat later!

Daarnaast hebben we door heel Bohali gelopen door alle kleine straatjes en dan waan je je echt in het traditionele Griekenland zoals ik het ken van andere eilanden waar ik ben geweest. Er zat ook een heel mooi barretje met een prachtig uitzicht dus daar hebben we wat gedronken en hebben we de zon onder zien gaan en de volle maan helderder zien worden. De foto’s zeggen genoeg! Na het prachtige uitzicht zijn we via een klein weggetje teruggelopen naar beneden naar Zakynthos Town. Echt heel leuk om dat weggetje te nemen want je loopt aan het einde zo de woonwijkjes in van de Grieken. We hebben aan de haven gegeten in een leuk restaurantje met live muziek, Varkarola! Als afsluiter van de geweldige 4 dagen Zakynthos zijn we nog naar het grote plein gelopen waar allemaal mensen aan het dansen waren en we hebben daar nog het traditionele dessert van Zakynthos gegeten, Frigania!

Dag 4

Vanochtend werden we opgehaald door de bus en zijn we naar het vliegveld gebracht. Heerlijk nog dat laatste lekkere ochtendzonnetje!

Op de airport hebben we nog lekker ontbeten en geshopt want ze hebben echt veel leuke en mooie shops/cafés! Op naar Nederland…

Dit was mijn blog over Zakynthos! Het was een geweldige trip en echt super leuk om zo spontaan een reisje te boeken. Zakynthos is echt een prachtig veelzijdig eiland en zeker een aanrader om heen te gaan. Zon, zee, strand, blauwe wateren, leuke excursies, prachtige plekken, heerlijk eten etc. Kortom een geweldige vakantiebestemming voor een zonvakantie gecombineerd met veel mooie plekken ontdekken!

Dankjulliewel voor het lezen!

X Puck

6 reacties Voeg uw reactie toe

1. Opa Co. en. Oma. Truus schreef:

Puck het lijkt wel 2weken zoveel gezien en gezellig met Juliette ,
    Zwemmen -Varen in een woord geweldig ! Wat een belevenis weer!

Jaaa dat was het zeker😘

2. Mies Hartgers schreef:

Je kan wel een reisbureau beginnen Puck!
    Mooi verslag. Wij zijn in Athene. Met bootje naar Aegina ook heel leuk x

1. metpuckopreis schreef:

Haha lijkt me geweldig! Heel veel plezier😘

3. Marty brussee schreef:

Lijkt mij wel wat!
    Jullie hebben georganiseerde excursies gedaan of zelf gereden?

1. metpuckopreis schreef:

We hebben de excursies daar geboekt met Nefis travel! Het is namelijk voor ons heel lastig om zelf een auto te huren als je 19 bent!