Kefalonia deel 2

Dag 9

Vanochtend zijn we vroeg weggegaan op weg naar Agia Efimia! We hebben daar lekker ontbeten bij Epathus en hebben ook broodjes voor de lunch gehaald! Lekker een dagje op het water!

We mochten een heel stuk varen langs ongeveer 12 strandjes met onderweg nog veel meer prachtige plekken! We zijn eerst helemaal naar het laatste strandje gevaren. Wat is het prachtig zeg!

De ene baai heeft weer heel ander blauw water dan de andere. Overal grotten en hoge rotsen met enorm groene begroeiing. We zijn heerlijk gaan zwemmen en snorkelen bij een leuk strandje. Na dit nog even lekker in het zonnetje dobberen en toen weer een stukje doorvaren naar een ander plekje! Zo zijn we de hele dag van baai naar baai gehopt. Wat een lekker vakantiedagje!

Rond een uur of 6 zijn we teruggegaan met de boot naar Agia Efimia en daar hebben we nog bij een tentje wat gedronken. ‘S avonds zijn we een stuk doorgereden door bergweggetjes met waanzinnige uitzichten naar het meest leuke en schattige dorpje Asos! We hebben daar eerst rondgelopen en ook gegeten bij een taverna!

Na het eten zijn we teruggereden naar ons appartement in 1,5 uur! Wat een bergweg en die oneindige vergezichten zijn echt niet normaal. De zon die langzaam ondergaat en het hele water laat schitteren. Dit is een van de dingen van Griekenland waar wij zo verliefd op zijn!

Aan het einde van de avond waren we weer thuis!

Dag 10

Vanochtend ben ik samen met mijn vader een tour naar het noorden gestart! We zijn op weg gegaan naar Fiskardo door allemaal bergweggetjes! Eerst zijn we naar Agia Efimia gereden waar we een bergweg omhoog hebben genomen richting Asos. Helemaal boven in de berg had je een prachtig uitzicht over Agia Efimia.

Daarna zijn we door de bergen doorgereden langs allemaal kleine schattige dorpjes met de mooiste uitzichten, de leuke huisjes en de meest kleurrijke bloemen. In Mesovounia hebben we heerlijk een versgemaakt taartje gegeten. Wat een lieve mensen en we kregen zelfs een kaart mee van hun!

Daarna zijn we doorgereden richting Foki beach. Vanaf daar kregen we een geweldige kustweg die ons uiteindelijk in Fiskardo bracht.

Wat is dat een leuk dorpje met enorm veel leuke taverna’s, een haven met veel luxe boten en vele kleine winkeltjes. Daarnaast is het echt een heel fotogeniek stadje! We hebben een aantal uurtjes rondgekeken daar en zijn daarna verder gereden op zoek naar een strandje om af te koelen!

We kwamen op een gegeven moment bij Emplisi beach. Wat een mooi strandje is dat, maar wel heel erg druk. Gelukkig zagen we al snel dat er een pad liep door een soort bos waardoor je bij verlaten baaien uitkwam. We hebben daar heerlijk gesnorkeld en gelegen in het zonnetje. Als je goed wilt snorkelen in Kefalonia is dit zeker een van de mooiere plekken! Wat een vissen en rotsen onder water!

Na het strandje zijn we teruggelopen en zijn we een heel stuk teruggereden over de hoofdweg door de bergen langs Asos op weg naar Myrtillo. We hebben heerlijk geluncht daar en zijn daarna teruggereden naar ons appartement waar we aan het zwembad in het zonnetje hebben gelegen met ze allen!

‘S avonds zijn we naar het stadje gegaan en hebben we bij de Yacht club heerlijk gegeten! Echt de beste risotto! Verder hebben we nog wat spulletjes gekocht in de winkeltjes. Een heerlijke dag met een gezellige avond!

Dag 11

Vanochtend zijn we vroeg naar het strand Agia Kiriaki gegaan. Echt een heerlijk mooi strand met zonbedjes met mooie bamboo parasols.

We hebben gezwommen en gelegen in het zonnetje. ‘S middags hebben we bij de taverna daarbij geluncht en die is echt goed, zeker voor een taverna aan het strand! We hebben de hele dag verder aan het strandje gelegen met het prachtige water en hebben nog gekeken bij een klein haventje aan de andere kant van het strand. Heel erg mooi!

Aan het einde van de dag hebben we nog even bij het zwembad gelegen en zijn we daarna naar het stadje gegaan. Eerst hebben we rondgelopen in Lixouri en kwamen we bij een leuke trap wat een soort piano lijkt! Daarna zijn we gaan eten bij ons favoriete tentje hier, Avli! Weer een heerlijk relaxt dagje!

Dag 12

Vanochtend heeft mijn vader een ontbijtje gemaakt en daarna zijn we op pad gegaan. We zijn eerst richting Argostoli gereden en hebben daar in de haven een koffie gehaald! Daarna zijn we verder gereden richting het Castle of St George. We hebben daar rondgekeken en wat een uitzicht over Kefalonia en de oneindige zee. Helaas was het kasteel dicht vandaag dus konden we er niet in maar van buitenaf is het ook echt al prachtig! Ook hebben we daar nog een zelfgemaakt taartje gegeten bij het taverna’tje daar en hebben we in de omgeving gekeken bij alle kleine kerkjes!

Na het kasteel zijn we doorgereden naar Argostoli waar we even in de haven hebben gekeken en door het stadje hebben gelopen! Ook hebben we daar een heerlijk sapje gehaald bij Coffee Island en broodjes gekocht voor de lunch!

Rond de middag zijn we teruggereden richting Vouti beach waar we hebben gezwommen en gesnorkeld! Het water is hier zo blauw en helder, niet normaal!

Hierna zijn we verder gegaan naar een ander strandje, Megas Lakos! Ik heb daar heerlijk mijn boek uitgelezen, gezwommen en in het zonnetje gelegen.

‘S avonds zijn we teruggegaan naar het appartement om ons op te frissen voor de avond! We zijn met ferry naar Argostoli gegaan! In Argostoli hebben we echt zo lekker Japans gegeten bij Sepia Sushi. Daarna hebben we nog rondgelopen in de stad! Een top avond en het is zo’n lekker tochtje met de ferry! Eerst alles in het licht en ’s avonds op de terugweg overal lichtjes!

Dag 13

Vanochtend zijn we naar Vatsa beach gegaan. Ze hebben hier hele chille ligzakken met leuke overkappingen en daar hebben we de hele dag heerlijk gelegen, gezwommen, getennist, boek gelezen en heerlijk gegeten bij het restaurantje wat erbij zit. Tot een uur of 8 ’s avonds zijn we op het strand gebleven en daarna zijn we ons gaan omkleden voor de avond! Echt een super relax dagje op het strand!

We zijn naar het stadje gegaan en hebben heerlijk een pita gyros en souvlaki stokjes van de grill gegeten en als toetje hebben we een ijsje gehaald. Verder hebben we vanavond nog souvenirs gekocht en natuurlijk nog rond Lixouri gelopen! Toen we terugkwamen in het appartement hebben we nog met de eigenaren gekletst, wat een lieve mensen en zo gastvrij!

Dag 14

Vanochtend zijn we eerst naar Lixouri gegaan om een koffietje te halen en daarna door richting het Kipoureon klooster. Onderweg kwamen we eerst langs het Koronato klooster. Wat een prachtig kloostertje met hele mooie kerkklokken. Geen enkele toerist hier en echt alles nog hoe het normaal is in een klooster. Zeker een aanrader om hierheen te gaan! Vervolgens kwamen we erachter dat we nog maar heel weinig benzine hadden dus zijn we even snel teruggereden en hebben daarna onze weg weer vervolgd! Wat een mooie weg onderweg!

Toen we eenmaal aan waren gekomen bij het Kipoureon monastery kwamen we we er helaas achter dat het dicht was maar gelukkig konden we over een stoepje heen kijken! Echt een prachtig klooster! Daarna zijn we verder gereden en zagen we het heel mooi liggen op de klif! Prachtig! We hebben daarna onze weg vervolgd en wat een uitzichten onderweg!

Onderweg zagen we alleen maar baaien met niet normaal blauw water! We zijn langs kleine dorpjes gegaan zoals Rifi en toen door naar Petani! Daar hebben we gekeken bij een prachtige strand. Wat een baai en zee!

Na Petani beach zijn we door de bergen verder gereden naar Myrtos beach. Onderweg kwamen we langs de 3 umbrellas die onder water staan, heel gaaf! We hebben eerst bij Myrtillo geluncht en zijn daarna naar Myrtos beach gegaan.

Wat is Myrtos toch mooi! Echt een van de mooiste stranden van Griekenland echt een van mijn favoriete stranden! We hebben daar heerlijk gelegen en gezwommen en zijn daarna teruggegaan naar het appartement!

Wat een schittering stond er op het water. Aan het einde van de middag hebben we nog even aan het zwembad gelegen en gezwommen. Daarna de koffers ingepakt, want helaas is het vandaag al weer onze laatste dag hier.

‘S avonds zijn we gaan bbq bij de eigenaren van het appartement. Wat een heerlijk eten en zo leuk hoe Babis, de eigenaar, alles klaarmaakte op de bbq! Echt een familiebedrijf en het hele gezin helpt mee! Genoten van een prachtige zonsondergang! Een hele leuke avond met een gezellige afsluiter van de 2 heerlijke weken in Kefalonia!

Dag 15

Vanochtend zijn we opgehaald door Ross Holidays en met de ferry overgegaan naar Argostoli! Onderweg hebben we nog dolfijnen gespot!

Eenmaal op de airport hebben we koffie gehaald en gewacht op onze vlucht! Na een aantal uurtjes waren we weer terug in het warme Nederland…

Wat een geweldige 2 weken waren dit! Enorm veel gezelligheid, mooie plekken bezocht, de mooiste wateren gezien, lekker gegeten, gesnorkeld, gezwommen, veel getourd op het eiland en heerlijk lekker gerelaxt!

4 reacties Voeg uw reactie toe

1. Mies Hartgers schreef:

Wat een fijne vakantie hebben jullie gehad met zn viertjes.
    ik heb van dag tot dag meebeleefd en ook genoten van je mooie verslag.
    goeie reis naar huis,
    liefs van ons,
    George en Mies

Geliked door 1 persoon

1. metpuckopreis schreef:

Wat leuk om te horen! Dankjulliewel😘

2. Nel schreef:

Het was weer een geweldige vakantie jullie hebben genoten, prachtige foto’s groetjes Nel